dashboard_follow button_

Monday 3 April 2017

Hanya Tuhan Yang Tahu

Assalamualaikum semua...

Pagi tadi pergi HSAH lagi buat TVS untuk IUI..tapi mengecewakan saiz telur yang tidak menepati prosuder IUI dan doc bagi tarikh untuk dtg semula buat TVS silap..aku buat ovulation test pd D14 3.4 result dia double line so ini bermakna telur aku da matang dan bersedia untuk disenyawakan tapi doc bagi tarikh 4.4 untuk datang semula..bila doc scan tadi ovum aku da pecah dan tiada pun yang besar..rasa macam give up...hermmmm so doc suruh aku buat persenyawaan sendiri ja kat rumah hihi...tak pelahh kena kuat kan...kalo xkuat sapa yang nak kuatkan kita..so jalan terbaik REDHA..Doc bekalkan ubat clomid lagi untuk period akan datang ni...kalo period baru makan kalo xperiod doc suruh buat UPT...xnak mengharap sgt..takut xkuat...:(

Dalam tempoh seminggu ni aku lalui macam2 perasan..sebabnya 1st angah aku bagitahu dia mengandung siap bagi gambar UPT double line kat aku serta merta hati aku sebak sangat dalam masa yang sama aku gembira sebab dapat anak buah lagi...tapi kena lah buat happy2 kan..pujuk hati ni...masa kau belum tiba lagi..sabarnya...lepas dari tu pulak adik  sepupu aku yang kahwin bulan 12 tahun lepas pun pregnant..Allahu hati lagi sensitif..cepat je dorang kan...tapi aku??xpelah pujuk hati lagi..serius aku tengah taip ni pun menangis..aku xdak tempat nak luah..hanya kat blog ja tempat aku coretkan apa yang aku rasa....balik rumah MIL dapat berita gembira lagi yang akak ipar aku pun pregnant juga tapi da 7 bulan...akk ipar aku ni sorok dari family MIL aku pasal dia mengandung..mungkin sebab takut kami cakap apa2 kan..mana x ye anak dia 4 orang..yg sulong darjah 2... paling kecik  baru 1 tahun 2bulan...masuk yg dalam perut 5 orang....aku tanya dia kenapa nak sorok2 kak?dia jawab buat pa nak heboh2...dia gelak..aku ckap laa kalo tahu xdak lah tempah baju kat kak dengan tengah sarat cam ni...aku upah akak ipar buat baju raya...hihi aku puji sikap akak ipar aku ni...dia xpernah heboh2 pasal kandungan dia...

Nak tahu kenapa aku puji sikap dia sebab orang sekarang ni baru ja double line terus up kt media sosial...ye tak dinafikan berita gembira buat mereka..tapi bagi kami yang menanti bertahun2 ni terasa satu tamparan yg amat dasyat...pastu ckp la kami ni mudah sensitif itu lahh ini..cuba korang ditempat kami ni????rasa macam disiat2 hati ni...lagi2 bila kita komen status gembira mereka tu dengan ucapan TAHNIAH..sebaliknya balasan komen "hang bila lagi?tak kan dok honeymoon lagi kot? ..ALLAHURABBI...rasa macam nak jerit jaa..nasib la komen kat fb tu xdak voice kalo ada memang kena dah...so just buat emotion gelak ja..itu je mampu wahai hati yang diuji...tadi call mak nak luahkan apa yg dirasa tapi xmampu just tanya khabar dan sembang2 biasa ja...sempat lagi sebelum letak call mak pesan jangan stress2..ajaib kan perasaan seorang ibu..walaupun kita xbagitahu tapi dorang dapat rasa...emakk ceq rindu mak,,ceq perlukan mak... :( makin lama hati ni makin rapuh xkuat...depan2 orang ja buat happy tapi belakang airmata ja kluar.BERTABAH LAHH HATI....

No comments:

Post a Comment