dashboard_follow button_

Sunday 2 April 2017

Tersedar dari Zon Selesa

Assalamualaikum..sperti dijanjikan..entri kali ni aku nk kgsi kan mcmna ak blh tsedar dri nk buat rwtan di hospital untuk mndapatkan zuriat...Itupun setelah msuk tahun ke 3 usia pkahwinan aku dan zauj...Aku ingat lagi msa mlam ptama esoknya nak puasa 6.6.2016 my MIL ajak gi jumpa TOK PURA bidan kg..Btw aku ni mnetap di s.petani My MIL orang sik kedah..so aku ni pon ikutkan je..sbb MY MIL nak juga tgk anak laki tunggal dlm kluarga dorg ada zuriat...So aku ikutkan je..1st time jumpa bidan dlm seumur hidup aku..haha mcm2 prsaan ni...tpi redha je...dipendekkan cerita tok pura sruh aku msuk bilik sbb dia nk check apa yg xkena kat RAHIM aku ni...dok tekan2 tiba2 rsa skit woo..senak gilaa..aku shocked gak sbb tok pura ni umur dia dlm 80thun bongkok..tapi kuat gak dia tekan ari2 aku ni..dia bca apa ntah terkumat kamit mlut dia..da settle dia check...aku kluar...tok pura bgtau MIL aku mcm ada ketul kt RAHIM aku ni...serius aku mmg xpham apa tok pura habaq..longhat kedah pekat sungguh..hahaha aku angguk ja..btw msa aku pi umh tok pura ni...kwan suami aku pn ikut sbb sbgai pnunjuk arah nk ke rumah tok pura ni...tok pura ni NENEK kwan suami aku...sbnrnya aku segan dgn kwan suami aku ni bila tok pura dok crta dpn2 psal rahim aku..aku cuit suami aku,,suami aku ajak kwan dia pi dok luaq haha...tok pura kta rahim aku bgkak..bgkak apa ak xtau..so dia kta suh mai lagi lpas ni....aku da xsedap hati..bincang2dgn suami ak kita kena pi gak hosp check sbb aku pikir bidan ni dia blh rsa ja apa yg ada kt rahim ni  xblh tgk..aku jdi risau sgt sbb ada sjrah dlm family ak yg kena knser rahim iaitu along aku...:( dia smpai kena buang rahim kot aku takut...kesiaan dia...so kuatkan hati ajak zauj pi hosp untuk check..

Hari ke 7 puasa(12.6.2016) kami pi hospital...kena buat surat bagai untuk dpt rwatan hosp s.petani..buat je lahh...daftar apa semua untuk msuk klinik pakar O&G...bila da jumpa doc ak crta apa mslh semua..Doc suh buat pap smear..ak mmg xtau apa tu Pap Smear haha mslh btul aku ni...time tu puasa ak tya lah boleh ke buat paps smear sbb memasukan sesuatu ke rongga kan batal puasa..so doc ckp xbatal..doc ckp lagi kalo was2 lpas raya lah buat paps smear...5minit pkir haha so decide buat je la..1st time buat Pap Smear..xde la skit sgt pun...da buat apa smua..doc ckp kptsan dpt dlm sebulan..lma yee weyh...tggu je la...next CHAPTER ye!! hari ni aku nk shoot pnjg skit crita haha..

No comments:

Post a Comment