dashboard_follow button_

Sunday 2 April 2017

Result Dye test

2.3.2017

Bangun pagi dengan semangat sebab nak tahu keputusan kan...so dalam  pukul 9 macam tu laa doc timothy datang check aku...and bagi result nya..Alhamdulillah sgt2 keputusan tu membuatkan aku rasa harapan yang cerah untuk mengandung macam wanita lain..so resultnya fallapion tube aku semua ok tak dak yang tersumbat pun...so NORMAL.....untuk next step kena buat IUI...doc pesan period yang ke 10 bulan 3 baru datang appoinment di klinik pakar untuk buat IUI...so da boleh discharged..hati bernyayi riang..hihi tapi petang juga aku boleh keluar pun..

Suami aku cuti seminggu sebab aku nak operate..sapa xsyg bini oii..hihi..keluar hosp kena balik rumah MIL..kena pantang kt sana..serius lepas operate rasa mcm bersalin..padahal xpernah rasa pun bsalin macam mana (poyo je) haha tapi mmg sakit laa.kat bahagain perut ni lagi2 nak duduk tu..terhentak sikit sakit..so dok rumah MIL mmg kena pantang makan..makanan gatal xboleh makan..takut bernanah...pasrah je la...nak cepat luka baik kan..sampai lah zauj habis cuti balik semula ke rumah kami..zauj pulak jaga aku..serius mcm princess zauj jaga..sediakan tempat tidur..siapkan makanan...mmg terasa disayangi sangat..rasa x risau dah kalo aku bersalin berpantang nanti zauj boleh jaga...syukur sgt2... so baru ada kesempatan call mak kat melaka..bagitahu result apa semua..mak gembira..mak kata ada harapan doa banyak2 minta kt Allah...pastu mak bagitahu benda yg buat aku terharu sgt...masa hari yg aku operate tu...zauj call mak cakap dia risau sgt2 aku kt dewan bedah xkeluar2 lagi..haha risau sgt2 mak cakap nada suaranya..lawak zauj ni..mak avcakap lagi memang kalut sgt2 dia...sebab depan aku dia xtunjuk semua tu..aku pun xtau kenapa..malu kot...zauj aku ni kalau apa yang dia rasa banyak dia luahkan kat emak aku berbanding mak dia sendiri..xtau laa kenapa..hihi itulah zauj aku...

 Hari tu aku ada bagitahu kan pasal kos buat dye test and menginap 3 hari 2 malam di HSAH...
Bil Menginap HSAH
Tudiaa dekat 2k....nasib laa guna GL kalo xdak ni mana nak cekau duit..perghh...mula2 dapat bil terkejut sgt2...caj bilik saja untuk kelas 2 RM 180/DAY.. Laporoscopy & Dye test RM 1036..ada caj2 lain lagi.. suami aku cakap kalo mana yang tak mampu tu memang xbuat laa ujian ni..Syukur sgt2 aku ni...so kena tunggu period D10 baru jumpa doc semula..NEXT CHAPTER..

No comments:

Post a Comment