dashboard_follow button_

Sunday 2 April 2017

Kali Pertama Masuk Ward

Sampai lah hari kena  admit ward 28.2.2017..awal bangun siap2 brg apa yg patut..mlas nk siapkan awal2 sebab aku 1st time dlm hidup aku msuk ward..rsa takut pun ada....aku bwak skit2 ja brg kperluan..sbb umah dgn hosp xjauh mna pun...blh suruh suami aku amik jaa.hihi awl weyh kena admit..dlm pkul 8pgi....nk buat test 1.3.2017 nurse suh msuk awl sbb byak lagi prosuder yg kena buat sblm buat HSG  test tu..so daftar masuk ward smua...nsib pakai GL sbb nk buat HSG test ni beribu kos yer..nnti aku tnjuk brpa ribu kena caj...

WAD KENANGA 9 ..kali pertama aku menjejakan kaki sbgai pesakit haha..disebabkn guna GL suami aku dapt wad kelas 2... ada bilik air dlm blik so selesa la kan xpyah keluar dari bilik nak pi mndi bagai..legaa rasa...nurse dapatkan aku katil tapi dia letak aku betul2 tepi tingkap bilik tu..aku mcm pelik ja..haha kli prtma ikut kn je rentak nurse ...dalam bilik tu ada 5 org pskit trmsuk aku...ak senyap ja xsembang pun dgn mna yg ada dlm blik tu..haha aku xreti nk myembang lagi2 bru kenal..so dtg sorg doc muda ni rsa mcm doc pelatih ja..dia tya itu ini..pastu dia gi...aku mcm da tntu arah haha xsenang duduk aku..lpas bring aku duduk haha dtg lagi doc yg tdi tya aku lagi..jwab2 soalan dia..dia pergi..lapar gila time tu..sbb ak jrg breakfast pgi tkut ke toilet..hihi kena la tggu mkn tghri...so tghri tu untuk skian kalinya mkn lauk hosp haha blh la tahan...sbb lpar aku bedal je..truk aku ni...elok lpas mkn tgahri nurse sruh aku kemas brg2 ltak atas ktil..aku kena pindah bilik..aduaii sbar je la...so aku pindah laa blik..da kmas brg2 msuk dlm almari kt blik tu kena pggil suh bkumpul untuk jmpa doc bius..dalam kalut nk pi jmpa doc bius tu doc pelatih tu nk psgkan aku jarum plak...sakit  makk aoii sbb dia psg jrum tu xkena urat bgkak..mcm2 prsaan weyh da la kna pindah blik..mood ak da ke laut dah.....
TANGAN BELAH KIRI DIA CUCUK.SAMPAI BENGKAK :(

pasl jmpa doc bius...aku da rsa mcm xkena knp plak kna jumpa doc bius..sbb ujian HSG test yg aku bca kt google  tu xde plak tlis kta kena operate bgai..ujian tu buat dlm keadaan kita sedar.... aku keliru..aku ikut ja jmpa doc bius tu..so moral of story korang kena tya doc hbis2 psal test apa yg akn dibuat...jmpa doc bius die trgkan kna msuk tiub kt mulut pastu lpas operte nnti tekak akn skit..pstu siap pesan start mlm ni puasa.... okk pasrah  ...lma gak gi jmpa doc bius...dkt  1jam lbih gak sbb ada 11 org yg nk oprate tmsuk aku..bila dahh blik ward tu..lpak2 ats ktil..nurse india mai...tya aku pkai GL kan..aku jwab ya...dia suh pindah bilik lagi...aku dahh menyirap...da la dgn tgan aku bgkak mcm apa sbb psg jarum xkena urat...dia kta tmpat yg ak duduk tu ada org lain nk duk..perghh..krna msuk semula kt blik mula2 aku msuk tu..bwak la aku dgn brg2 byk yg nurse ni bkn nk tlg...sabar je aku ni..dlm dok kalut tu..ak trnmpak sorg laki pkai uniform tentera...ak rsa mcm knal..dlm hti ak dpt agak msti nk cri aku,,sbb laki aku ada mintak no katil n bilik apa sbb pgawai dia mintak...

Lepas da dpt katil yg sebenar,...laki yg pkai uniform tu msuk bilik tu tya nma aku..hahaha betul tekaan aku kn..hahaha dia kta dia incas yg btugas bhgian ksihatn hri ni..OC suh jenguk aku..hahaha bgus jga tntera ni kn..amik jgak kebajikan isteri2 tentera,,tapi BAKAT haram aku xpi pun....so dia cuma nk pastikan btul x isteri anggota dia msuk hosp x sbb dia ckp nnti OC nk buat lawatan..dia soal jawb apa semua dia pun blik...ok malam sat gi smbung lain nohh,,nak pi mask nasi satt hahahaha mlm sat gi NEXT CHAPTER pulak...

No comments:

Post a Comment