dashboard_follow button_

Sunday 2 April 2017

Hari Penuh Debaran(HSG @DYE TEST)

 1.3.2017

Tarikh sejarah bagi aku sebab pertama kali nak operate...so bangun awal mandi2 solat subuh..nurse datang bagi baju warna biru suruh tukar...baju dia seksi weyh..haha tali kat belakang..pastu nurse pesan jgn pkai bju n sluar kecik..bagi free hihi aku da rasa xselesa mana x ye pakai tudung baju takat lutut pastu hat belakang nampak seksi...lpas pakai tu aku dok atas katil ja..malu haha...da la lapar ..tapi kena puasa..so tidur je la...sedar2 da kol 10 pagi..xsmpai lagi turn aku...akak yg 1 st tu da masuk dewan bedah dalam kol 9 ..pastu dalam pukul 11 lbh cm tu laa turn kak laily pulak kena usung masuk dewan bedah..muka dia lain..maybe takut..jgn ckp org  laa..aku ni lagi laa...rasa nk kluar segala isi perut..takut...tapi mak pesan selawat banyak2..mak xdapat datang tgk aku..sebab jauh melaka-kedah..lagipun mak xsihat... ...pagi tu zauj pergi amik my MIL kt kg...aku nak hilangkan perasaan debar aku ni..aku menyembang dengan erma..akk katil depan aku ni...

Pakai stokin sebab sejuk..kuat sangat pasang econ ye..
sampai pukul 1 tengahari time melawat     dahh sampai turn aku...cuak ye aku..kena pakai scarf yg untuk bedah..pastu tali baju yg blkang nurse bukak..alamakk aii...serius aku memang jaga aurat aku..aku malu sgt2 aurat aku x proper waktu tu..kena laa usung...masuk dalam bilik bedah ingatkan kena terus bedah dah,,,rupanya kena tunggu dekat 2 jam ..sampai tertido2..dalam pukul 3 juga baru masuk  dewan bedah..2jam dok dalam bilik bedah tu doc pakar yg nk bedah datang,,Dr timothy..chinese Man..dia soal jawab dgn aku...baik doc nya..sampai saat nya..kena masuk dewan bedah..dorang pasang alat2..pmbntu2 kt situ suruh selawat..aku kena bius full body...pastu dorang pasangkan oksigen kat mulut suruh aku sedut pastu terus xsedar..haha sedar2 dalam bilik pemulihan...da siapp.. terasa sakit kat perut...tgk2  jam pukul 6 petang... kena usung balik bilik semula...masuk2 bilik aku nampak zauj dgn muka risau and My Mil da ada..mamai lagi waktu tu kesan ubat bius kan dengan tekak sakit sgt2 perit rasa...
Mamai lagi waktu ni..zauj snap pic bagi kat family group

Lapar sangat dah waktu ni..tapi lpas 6 jam baru boleh makan..so redha je laa..aku tidur sebab mmg mengantuk sgt..Malam ni my MIL teman aku kat ward...sebelum lelap tu pesan kat suami aku mintak belikan bubur..itu ja yang nurse kata boleh makan lepas operate ni..aku xtgk lagi kesan operte aku tu..doc buat 2 tebukansatu kat kwasan pinggang dan 1 lagi kat pusat...so mencari la zauj bubur..dekat kol 9 malam baru dia dtg hosp bwa bubur tapi xboleh masuk wad..so mak cik guard tlg hntarkan..thank makcik..hihi my MIL dok ja kat kerusi sebelah...kesian aku tengok sanggup teman tu..aku xkisah sangat pun ada x orang teman aku   xnak laa kesiaan..xselesa kot tido kat krusi..aku mmg xtahan dahaga sgt...bygkan laa last makan kol 5 ptg semalam 28.2 ini da pukul 9 mlm..kbetulan ada nurse tya sy nak minum air boleh x..dia ckp blh tapi minum skit2 ja..ok legaa da minum...aku terlena...MIL aku nak solat isyak..dalam pukul 11 aku terjaga ..aku rasa mcm da ok...aku makan bubur...akk laily da muntah2 lpas operate..rupa2nya dia minum air banyak..hermm lepas makan apa semua aku sambung tido,..haha makn tido je la..
laparoscopy hat ni laa doc buat kat aku...
Banyak kan tebukan gambar kat atas ni..tapi aku 2 ja..dia tebuk lepas tu kat bawah aku dia buat HSG@ dye test..patot la masa aku nak pergi toilet ada pad  dorang selit kat kemaluan aku..n kain atas katil aku pun hbis  berdarah,,bygkan kalo dalam keadaan sedar kita buat test tu....memang xsggup..hihihi..keputusan dari HSG @ dye test...NEXT CHAPTER....



No comments:

Post a Comment