dashboard_follow button_

Sunday 2 April 2017

Keputusan PAP SMEAR

Lepas raya aku dah lupa tarikh bila dapat lahh result pap smear,,,tapi lpas buat pap smear tu aku ada jumpa TOK PURA untuk kli ke 2...dia kta bgkak tu da xde..lupa nak ckp klo nk jmpa tok pura ni kena bwak sireh,pinang,kapur makan  dgn air botol untuk kita mnum nntikan...so kli ptma jmpa tok pura tu aku da mkn dah segala yg dia suh mkn tu..mcm sireh dgn pinang...pastu kena mnum air akar kayu laa...pastu dia bkalkn jamu...kena la mkn..suami aku guide gila2 suh ak mkn...ok ok merapu dahh aku ni kmbli smula pd kptsan paps smear tu...kptsn tu agk sdih jgk laa..doc ckp aku ye pundi kencing ada jgkitan kuman..sbb tu aku kerap kncing...mmg pn kerap kncing kdg2 30 minit skali kot pnah trjadi..doc scan RAHIM ak so xdak yg mencurigakan..cma ada jgkitan kuman tu je la..doc bekalkan  jnis ubat xsilap aku ubat mai period,ubat clomid ,ubat utk jgkitan kuman tu...xtau laa apa namanya.. tuk aku...tapi rutin mlm2 mkn sireh dgn air akar kayu mmg xmiss kena gak mkn sbb nnti bos mrah hahaha...

Next appointment tu doc check urine ak msih ada lg jgkitan kuman tpi skit jaa..so kena lagi mkn ubat bgi menghapuskan kuman2 yg ada tu..nyah kan trus haha....so mkn dan makn laaa aku ubat tu,,,smpai laaa appoinment strusnya...23.8.16 doc check urine da xde dah kuman tu...Alhamdulillah...so skrg doc fokuskan pd ak nk dptkan zuriat ni..dia sruh suami aku buat ujian ksuburan untuk suami...so set appoinment untuk suami..tpi mslah date yg ditetapkan suami ak baru nk gerak balik dari port dickson...sbb dia kena kursus kt  sna...tpn nurse..nurse suruh pi ja buat kt lab luar...kami pi lab luar je...result pun cepat..walaupun kena bayar RM 65...syukur sgt dpt suami yg membantu dan xego sgt sebab ada juga ak dgr dri  kwan2 yg senasib ni... suami dorg xnk beri krjasama bila minta buat ujian ksuburan ni..dorg takut apa pun xtauu laa...hermm kesiann...kputusan ujian ksuburan yg mnunjukan dia NORMAL..so ALHAMDULILLAH..tpi dlm sudut hati ni ada gak trsa kalo suami aku normal adakah aku yg xnormal...so diamkan apa yg aku rasa...sekurang2 nya kami tahu awal kalo ada mslh yg xsptotnya kan...rawat dari awl...

No comments:

Post a Comment