dashboard_follow button_

Sunday 2 April 2017

Usaha Tanpa Jemu


Appoinment yg ke berapa ntah(7.2.2017)

Lepas ja dari buat ujian ksuburan suami aku,,kena jumpa doc lagi...nsib laa doc tu xbosan tgk muka aku ni..sbb stiap kali jmpa doc..doc yg berlainan hihi biasalahh hospital gov ..bila jumpa doc ,,kali ni doc lelaki doc tgk result suami aku..NORMAL dia ckp nsib baik normal kalo xpuas kami nak rwat suami awk plak ..aku senyum ja.so doc ckp skrg fokus pd kes aku...doc ada juga bgi kta smgat selagi ada rahim jgn risau blh mengandung...dri awl rwatan lagi aku mmg redha ja..sebab aku pikir ALLAH syg sebab tu ALLAH uji kan...appoinment sebelum ni dorang ada bekalkan clomid untuk 2 cycle. tapi aku mkn 1 cycle je..sbb 1 cyle tu period tu suami xda rumah..kena pi operasi..doc ada pesan jgn mkn clomid msa suami xde nnti awak syok sorang2 pulak hahaha aku gelak..buat lawak doc ni...so disebab mkn clomid pun x  mengndung..so doc laki ni bgi cadangan suh buat HSG test..aku da cuak apa pulak HSG t ni..aku tya la apa dia..doc ckp kita msuk alat tgk kt rahim..owhh xpela aku pikir mcm buat paps smear tu laa kot...doc buat surat untuk admit ward..tkejut lagi..smpai msuk  ward plk ni..aku pkir stu hari ja siap..so ak setuju je lahh dlm hati ni mcm2 rsa dahh....kluar dari blik bagitahu en suami kena admit ward tpi xtau bila sbb nnti nurse tpn suh amik surat tuk msuk ward....die tanya psai pa...aku trg2 dia angguk jaaa... tapi aku xpuas hati aku cari kat google apa dia tu HSG test...so dapt la jwapan..owhhh mcm ni laaa rupanyaa...xpelaaa aku pasrah..byk juga aku baca pengalaman org lain bila buat test ni...mcm2 so sekurang2 dpt meredakan apa yg aku dok pikir kn psl HSG test ni...
3hari lpas tu nurse call bagitau sruh amik surat untuk masuk ward..kena msuk ward 28.2.2017...so terus call  en suami suruh  amik surat kt hospital HSAH...boleh pulak dia pi tanya nurse tu nk buat ujian apa sebenarnya kt isteri sy..nurse tya suami encik xmsuk ke stiap kali isteri jmp doc..suami aku blh jwab ingtkn xboleh msuk hahaha...aku pn msa jmpa doc memang xtpikir pn nk suami aku msuk juga...blur kot haha so nurse pun terangkan plk kt dia...baru dia faham habis yg aku terangkan selama ni dia xfaham ke?aku ingt balik aku ckp dgn dia waktu tu bhsa apa yg dia xfaham..hahaha sabar lahh suami aku ni....lawak2...so ber hu hu hu laa aku menunggu hari nak admit...next CHAPTER ye..


No comments:

Post a Comment