dashboard_follow button_

Sunday 2 April 2017

Malam Pertama Di Ward

Assalamualaikum..
 Malam tadi nak sambung xsempat..en zauj ajak keluar...balik tengok usop perform kat tv hihi ceq minat usop...merapu lagi...smbung balik yg semalam tu..malam 1st kat ward lepas mandi aku da xtahan sakit kt tangan kiri aku ni sebab jarum doc pelatih tu xkena urat...makin bengkak aku rasa...kwan2 dalam bilik cakap pi jumpa nurse minta dorang cabut pasang semula jarum lain...aku hold dulu..sebab x berani takut kena marah hahaha ..lepas tu mai nurse india nak check tekanan darah n nak masuk kan ubat kt pungkuq suh paksa berak haha pakat kalut cari jamban sebab xsampai 1 minit nurse tu masukkan terus nak membuang hahaha ....

Bila ingat balik lawak weyhh berlari2 cari jamban yg nurse pulak boleh jerit cepatt cepat...time tu 3 orang kena msuk ubat tu...kalo xsempat tu mahu tercicir hihi.....pas tu dia tengok jarum aku dia geleng kepala..kenapa boleh sampai bengkak..haha aku jawab tak tau..dia kata nanti dia pasangkan semula...dah legaa...dekat 1 jam aku tunggu xdatang2 pun kata nak tukar jarum..aku nekad pi jumpa nurse kat kaunter..pakat tengah busy..aku bagitahu sorang nurse ni sy nak cabut jarum ni..dia kata jumpa nurse sana tu...ok fine..aku pun pi jumpa nurse sorang ni..dia cabut cam tu ja...perghh...tersembur darah keluar..aku dah panik..nurse bagi kapas suh tekan kuat2 jgn bagi darah keluar.....aku masuk bilik bebai...malas nak pikir...malam tu kena puasa..lepas kol 12 tak boleh makan dah...aku da mula buka mulut sembang2 dgn kawan2 dalam bilik...tanya sorang2 sebab apa admit ward..aku paling kesian dgn sorang akk ni..kena buang rahim and  buang fabroid..dia pesakit 1st yg kena operate esok lepastu akak katil sebelah aku kak laily giliran no 2 dia kena buang ketumbuhan apa ntah kt rahim dia..dok wad kenanga baju pink ni..macam2 kes dok ada...seram aku dengar...yg katil depan aku ni dia period sampai sebulan..sampai darah dia tinggal bacaan 6..hermmm ...takut dengar..sembang puyer sembang..nurse mai suh makn ubat tidur supaya kitaorang rest secukupnya..xnak stress2..sebab kol 6pagi esok da kena standby..so tidur lah kami dengan persaan dug dag dug dag...BE CONTINUE....


No comments:

Post a Comment